2017

2016MotoBridge_2016.html

W tym roku kolejny, siódmy raz spotkaliśmy się w hotelu Vistula w Świeciu, który stał się bazą wypadową naszych przejazdów. Pierwszego wieczoru spotkanie wypełnione było niezwykłymi niespodziankami i emocjami. Owacjami został nagrodzony profesjonalny pokaz barmański w wykonaniu Mistrza Świata Barmanów Eugeniusza Dytko i Wice Mistrza Polski Jacka Makowskiego. Następnego dnia pojechaliśmy do Torunia, gdzie mogliśmy przekonać się, że historia ma smak i zapach. W Muzeum Toruńskiego Piernika zapoznaliśmy się z historią toruńskiego piernikarstwa i obejrzeliśmy największą kolekcję drewnianych form piernikowych. Braliśmy również udział w warsztatach wypieku własnych pierników dekoracyjnych, które stały się wyjątkową pamiątką z wizyty w grodzie Kopernika. Po obiedzie udaliśmy się do siedziby Kujawsko - Pomorskiej Okręgowej Izby Lekarskiej w Toruniu.

Tu czekała nas kolejna uczta duchowa. Byliśmy świadkami wydarzenia historycznego, tj. integracji dwóch sąsiadujących ze sobą izb lekarskich. Chór Bydgoskiej Izby Lekarskiej „Medici Cantares” wystąpił w murach Kujawsko-Pomorskiej Izby.
A wszystko to w scenerii wystawy obrazów o tematyce motocyklowej autorstwa lekarza weterynarii Zbigniew Nowaka.

Zostaliśmy niezwykle życzliwie przyjęci przez Prezesa Izby, dr Łukasza Wojnowskiego, oraz pana dyrektora Marcina Borkowskiego.

Nie zabrakło też piernikowych lodów od Lenkiewicza.

Piątkowy wieczór tradycyjnie już upłynął nam przy muzyce toruńskiego zespołu De Bobers, który tym razem poszerzył swój skład o nową solistkę, Alinę.

W sobotę rano ruszyliśmy kolumną motocykli do pałacu w Polednie by podziwiać wystawę przyrodniczą. Na powierzchni ok.1000 m2 zgromadzono ponad 130 gatunków zwierząt z różnych stron świata. Potem przejazd malowniczymi drogami Borów Tucholskich, obiad na polanie w Wierzchlesie, gdzie nasze zapotrzebowanie energetyczne pokryła autentyczna kuchnia polowa. Przed powrotem do hotelu zatrzymaliśmy się przy wieży widokowej, z której rozciągał się widok na tereny, przez które w lipcu 2012 roku przeszła trąba powietrzna. Zniszczeniu uległo wówczas 550 ha lasu.

A wieczorem...
Wieczorem, zachęceni ubiegłorocznym entuzjastycznym przyjęciem koncertu jazzowego, ponownie zaprosiliśmy członków bydgoskiego zespołu Eljazz Quintet, aby uświetnili swoim występem uroczystą kolację.
Tym razem koncert wzbogacony został o występ toruńskiej wokalistki

Joanny Czajkowskiej - Zoń.

Charyzmatyczny głos Joasi wypełniał salę jeszcze długo po północy.
W niedzielę rano znów emocje. Już nie tak przyjemne, bo czas się rozstać. Dla chętnych jeszcze spacer po Chełmnie i wspólnie wypita pożegnalna kawa na rynku.
W tym roku Motobridge odwiedziły 104 osoby na 62 motocyklach.